"shall we start with the kyl och frys?!"...



Jag kraxar ur mig ett Hej , mjo jag är vaken... och lyssnar på när personen i andra ändan pratar och meddelar att "nu åker jag", luren läggs på. Skit känner jag med det samma, har nu ca 1 timme på mig att fixa det som fixas bör. Sen inta bil ställning i Subban. En knapp timma senare är det road trip mot Sthlm med min far som gäller. Väl framme vid min farbrors lägenhet där vi ska lasta en spis och en Kyl & Frys på bilflaket med hjälp av två polaker som är anlitade (jäkligt undebetalda skulle jag tro) att renovera lägenheterna i huser där min farbror bor. Min farbror blickar iaf upp mot balkongen där en av männen står och skriker - "shall we start with the kyl och frys eller with the spis?!" detta nu på knackig jävla SvEngelska och jag kan inte annat än att bryta ut ett skrattanfall.

Efter lite konkande och påspännande av vitvaror så går vi upp och tar oss en titt på hans nyrenoverade lägenhet. Grymt fint upplägg och jag känner lite panik över att den kommer bli så förstörde då han flyttar in sina grejor. Jag vill inte tillåta detta och tror pappa känner lika dant då vi båda börjar slänga ur oss tips på hur han ska möblera, ställa garderober och satta fast tv:n på väggen. Här bör du ha mat plats, ett sånt bord, soffa här, Nej inget skrivbord med en ful data, köp en bärbar!... ja det fortsätter såhär ett tag och sen kommer även min faster in i bilden och börjar gaffla om hur Hon tycker det ska va. Stackars farbror blir ståendes mitt i skottlossningen och blir säkerligen inge klokare av vårt kackel. Efter att jag har förbjudit honom dittan och dattan klämmer faster ur sig -"om du vill att det inte ska bli direkt insyn i köket så kan du ju sätta upp en spalje" Här kände jag att jag kräktse lite inonbords och skriker halft att det kan han inte alls, för man FÅR inte förstöra en helt nyrenoverad, modern och clean lägenhet med en spalje! Här börjar jag verkligen känna stynget i hjärtat av att den här lägenheten kommer bli grovt våldtagen och vandaliserad!



Kommentarer
Postat av: sara

Sara, sara, sara.... min lilla ängel.. min brors lilla favorit sara :) får skjuts hem fast han precis skrit åt mig i telefonen att han inte har nå soppa :D hahahah. din lilla fuskis!!

2009-03-14 @ 13:14:10
URL: http://sara1988.blogg.se/
Postat av: sara

jaa trygghetskänslan är väl allt :) som du sa "därför man vill vara LILLA skeden"

2009-03-14 @ 14:04:26
URL: http://sara1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback