Hjärnblödning...



För några dagar sen satt jag hemma hos Sara och och slet mig i håret och skrivade på mig i förtvivlan över en jäkla hemtenta som jag hade en dag på mig att skriva. Ja så går det då man allt för ofta kör med en "varför göra idag det du kan göra imorgon" attetyd. Då klockan närmat sig spöktimmen sittar jag fortfarande klistrad vid datorn och knapprar på tangenterna, det tar ett plötsligt slut och jag sitter lite som förstenad eller ja lite som när en termenatos blir avstängd. Rycker sendan plötsligt till var av Sara tittar upp på mig och jag får ur mig - Jag tror jag somnade. Japp precis så kändes det, som att hjärnan bara la av, gick i viloläge för en stund. Vid 02.30 knäpptes datorera av och jag hann bara nudda kudden innan klockan ringde och jag skulle kliva upp igen. Satt som död hela skoldagen och likaså på styrelsemötet. Strax efter 19 dimper jag ner i soffan hemma och orkar inte kliva upp fören det är dax att inta sängen.

Igår va det mys med tjejerna som gällde, mat, spela och Greys Anatomy stod på schemat. Kvällens stora dilemma handlade om hur fan man spelade skittunna, vi tjafsar fram och tillbaks om regler och jag inflikar flera gånger att det vore lättare att bara spela Röda hand. Det slutar iaf med att vi spelar Kung, Dam och Knäckt (vet inte vad det heter egentligen) och hysterin börjar, skrik och skratt och jag lider snabbt av en lättare hjärnblödning och fattar tillslut noll. Jag vinner dock och får agera domare  åt de andra, vilket är ganska svårt då man kippar efter andan pga alla skrattanfall.

Hemfärd blev vid en 22 tiden då jag var näst intill dödsförklarad. Vid det här laget kommer inget vettigt ut ur Hannas och min mun, nej Hanna surrar om Upp and Go blöjor och att toapappret skulle räcka längre, jag skrattar i panik och har inte bara en utan en hel serie av välskapta bilder framför mig. (Detta är i HD, känn avundsjukan).


Känner att min lägenhet kommer bli allt för stor efter helgen då Hanna lämnat mig för att pröva sina vingar!


 

Kommentarer
Postat av: SaraL

ä n t l i g e n ! du lever :) jag har en undran.... hur skulle toalettpappret räcka längre?? ;)

2009-03-26 @ 10:41:49
Postat av: SaraL

förresten... spela kort är underskattat. det borde vi göra oftare!!

2009-03-26 @ 14:54:39
Postat av: Jesper

Hahaha va tyckte du om mitt uppdrag var det bra hahaha jag säger bara systembolaget! hahaha

2009-03-27 @ 21:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback