Den bästa idiotin...



Insläntrandes på bowlingen tar vi oss fram över golvet mot den grupp som vi den kommande timmen ska tillhöra. Vi som är i våra bästa sinnesbruk intar en bana för att på ett eller annat sätt äga den andre personen innan timmen är slut. Efter lite skratt, förlöjliganden och i smyg pimplat vin som en fjortis då ingen såg sa vi tack och hej till sällskapet och förde framsidan i riktning mot Interpool. Där skedde ett snabbt intagande av ett bord, mat och dryck tillfördes och samtalen va i full gång. Det är här mina tankar börjar snurra och jag känner att mitt mission ska utföras på en stackars krake som kommer få den obehagliga tanken att han inte vet om han har legat med mig eller inte. Mitt mission som jag pratar om är en liten lek som jag och en vän till mig spånat fram pga ett litet "jag kan inte sova" sms som jag skickade iväg till honom en natt där jag gav honom ett litet ofarligt mission att utföra dagen efter.

Mitt mission löd iaf såhär:
"Börja prata med någon du inte känner, men prata med han/hon som om du gjorde det.
Exempel på frågor som kan vara med: Vad har du gjort/vad ska du göra i helgen?, Vad händer i veckan? Har du träffat Erik något mer? (Om det är en kille ändrar du namnet till Frida.)" 


Efter ett tag av tjattrande vid bordet kommer Patrik som faktikst inte har fått ett enda röttkort på hela kvällen med en upplysning om att grabben längst ut på hörnen tydligen har pluggat till advokat i Uppsala. Det är ju vid det hrä laget det är SJÄLVKLART att jag ska köra mitt mission på just honom. Så när han och hans kompis reser sig upp för att gå till baren tar jag chansen och följer efter, går fram lägger handen på hans arm och sedan låt det något såhär:

Jag - Hej! Visst har du pluggat till advokat i Uppsala?
Offer - Ja det har jag...
Jag - Men guud va kul att se dig! *ler*
Jag - Hur är det med dig då?
Offer - Jo det är bra. Hur äre det själv?
Vid det här laget syns paniken i hans ansikte så till den milda grad att det är svårt att hålla masken. Hans tanke står skrivet i hela ansiktet "vart fan har jag träffat den här tjejen någonstans". 
Jag - jo det är kanon det *ler*
Jag - men du har läst klart nu eller?
Offer - Ja jag är fördig.
Jag - Va skönt. *ler*
Jag - Vad händer i helgen då?
Offer - ööhm jag ska ner till Nyköping och hälsa på en kompis.
Jag - Aha va roligt.
Jag - Men du hur går det med Frida förresten?
Offer - Eeh vilken Frida?
Jag - Men gud jag kommer inte ihåg efternamnet faktiskt..
Offer - Men jag känner ingen Frida ....

Här  kan jag inte annat än bara le och berätta vad det är jag egentligen håller på med. Han och hans kompis skrattar och han får ett otroligt lättat uttryck i ansiktet ända tills han komemr på att jag faktiskt vista att han pluggat i Uppsala. Jag tar då med honom till vårt bort så han får hälsa på Patrik och lyckas även med att få ett kort på mitt offer och mig plus ett godkännande om att jag fick använda det på bloggen. Stört skön kille. Uppdraget slutfört och det rä ni Jesper som får invänta nästa vecka och sitt första officiella uppdrag.




...Offret och Jag...




    

Kommentarer
Postat av: sara

Du var såå klockren gumman!! Och du är assöt på bilden ;D

2009-03-20 @ 22:23:55
URL: http://sara1988.blogg.se/
Postat av: Josefine

hehe ja, man kan ju göra ett försök i alla fall :)

2009-03-21 @ 00:05:07
URL: http://josefineohlander.blogg.se/
Postat av: Jesper

Bra jobbat Sara men du får lägga in detta inlägg på våran blogg sen! ;-) väntar på mitt uppdrag nu!

2009-03-21 @ 19:47:48
Postat av: annapannapäronsplit

Hahaha! Störtskön du är! För att tillägga heter ditt offer Stefan, vi gick i samma grundskola. Haha guuud jag skulle ge allt för att se hans min:)

2009-03-21 @ 22:31:22
Postat av: Josefine

hahaha vad härlig du är Sara :D Skratta medan jag läste.. jag ser det verkligen framför mig.. Rolig du gumman :)

2009-03-22 @ 19:30:13
URL: http://josefineohlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback