Om jag hade en egen måne...



Min lediga dag är nu över och jag kommer ännu en gång sova på tok för lite och sedan gå till jobbet imorgon bitti. Jag har fastnat i ett tråkigt hamsterhjul och kan inet ta mig ur. Tack gode gud att det snart är slut. Men efter sommaren kommer nya event och nya tankar trycker sig med våld in i min hjärna. Jag skulle vilja vara ifred ett tag, bara sitta på en gunga och se på stjärnorna. Det där med en egen måne är nog inte så dumt en då. Jag längtar tills den dagen då jag får känslan av att ha hittat rätt. Hittat dit jag ska. Hittat hem.

Den 7:e augusti är det sista dagen på jobbet och min kära bror kommer hem i några dagar. Det ska bli så skönt att slippa ställa klockan och strosa runt i den där hemska kvalmiga och paniksvettiga miljön, ja jag har spenderat sommaren på en plats där du blir så klibbig så att kläder, hår och allt som råkar komma i din väg fastnar på din hud. Jag ska skrika av lycka då jag kliver utanför min arbetsplats dörrar för sista gången i sommar! Då far jag så fort jag kan hem till kära mor och far och bosätter mig där tills det är dags att åka hem för att planera och fira min födelsedag.



Kommentarer
Postat av: Em

Sv: men så är jag inte världens längsta heller ;)



Min sommar är och har varit great :) har hunnit till london, på festival, jobbat, ska till Berlin nästa söndag, så jag har fullt upp :D Hur är det med dig och hur har du det? Kram

2009-08-01 @ 21:20:41
URL: http://annaemelie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback