Det som gör mig till mig...



Det är nu över 1.5 år sedan jag fick börja om. Hur många får egentligen en andra chans att starta upp sitt liv, att göra saker annorlunda?.. Ha! det fick jag iaf. Jag är väldigt tacksam för det också, vågar nästan inte tänka på hur mitt liv skulle vara idag om det inte tagit slut. 

Jag är nu en glad (för det mesta, jag manar vem har inte lite sämmre dagar) och bubblig person, som bygger upp sig själv mer och mer för varje dag. Så snart kanske jag är som mig igen, det som slår mig mest är att det tar så lång tid. Jag är även så himla över beskyddnade över mig själv. Förr kunde jag dyka in i förållanden som sprack lika fort igen men jag studsade tillbaka lika snabbt, jag va inte lika lätt att få ur balans förr som jag är nu förtiden och nu menar jag förr som för ca 7 år sen.

Jag måste faktikst erkänna att jag va bitter förr.. eller både bitter, ledsen, sårad och otroligt borttappad i vem jag var. Men nu är jag mest rädd, rädd att utsätta mig för och hamna i samma situation igen. Tyvärr så går det ut över de som inte förtjänar det alls, de som inte har något alls med allt detta att göra. Men det är enbart för att jag är lite slutan just nu. Så om ni orkar hålla ut lite till så är jag nog snart framma och redo att våga. 

Har ju många att tacka för att jag kommit en sån bra bit på vägen min familj själv klart och min lilla mini familj som innehåller de bästa människorna i världen ja Sofie, Rosanne, Hanna, Madde, Malin, ni får mig att må bra på så många olika sätt och vis. Ni är mitt allt.

Och Emme som är min bort flugna stjärna, du är inte bara min familj du är min själsfrende och den som alltid orkar med att lyssna. Min minnen med dig håller jag hårt i.

Gunilla du är min nyfunna lilla stjärna, jag är jämt så glad när jag är med dig. Så skönt att ha hittat nån som är på samma plan som mig. Du är nu tyvärr stämplad för livet vare sig du vill det eller inte, välkommen till mini familjen.

Martin.. ja vad ska man säga, jag älskar ju dig det vet du, du finns jämt där. Även fast du är svår att få tag i ibland.

Jag måste även räkna in en otroligt härlig människa i min lilla mini familj, Jesper du är helt klart en av de härligaste och underbaraste människorna jag har träffat. Du tackar aldrig nej till att höra om min helg eller de konstiga saknerna jag lyckats med. Du skrattar bort det pinsama med mig och tillför otroligt mycket logiska och bra åsikter i mina problem. Tack, du gör jämt mig på bra humör. 


Finns även andra människor som gör stor inverkan på mig just nu och som jag håller väldigt nära hjärtat, men jag tänker inte sätta sånna namn här.



Kommentarer
Postat av: Emme

det var fint att läsa. du är jättestark som orkat resa dig efter det där förhållandet som fick din självkänsla och självförtroende ner i botten. you go! love you

2008-11-27 @ 11:36:57
Postat av: Nathalie

Hörrudu sötnos! Jag saknar dig! <3

2008-11-27 @ 13:44:08
URL: http://nathaliesvedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback