Vem bestämmer?..

Hur kan någon avgöra att just jag är smart?... lr vem bestämmer vem som är söt, vem som är en "tönt" och vem som är värd "mer" än någon annan?

Jag vet att jag inte är osmart... även fast jag har betydligt svårare för vissa saker än va tex några av mina vänner har... men jag vet även att jag är mycket bättre på vissa saker än va dom är.

I skolan framställdes jag nog inte som "smart", jag halkade runt på ett bananskal och lyckades jäkligt bra med tanke på det.. folk såg nog mig som en rolig, social och  flummig tjej som hade utseendet med sig.. men som inet angagerade sig så mycket i skolan, och jag kan inte säga att jag blivit stött pga det.. 

Jag hade verkligen inget läshuvud lr jag har inte det än idag, att mata in information i mitt huvud som jag inte har nått vidare intresse av är som att lära ut säker sex till en kanin.. det går helt enkelt inte.. men däremot allt nonsens och all underlig information, det fastnar som om mitt liv hängde på det!

Kommer ni ihåg den första skoldagen, när ni stog där med era nya ryggsäckar och kläder?.. första dagen i ettan, alla va så nyfikna och glada... alla utom jag.. jag hade inte alls någon lust att vara där, istället så försökte jag uppmuntra mamma att vi skulle gå hem och leka.. Jag har aldrig varit vidare intresserad av skolan, jag va nog mest där för att mina kompisar fanns där..

Men i dagens samhälle så är det ju dom vackra, smarta och välutbildade människorn som betyder något... men vem bestämmer vem eller vad som är smart och vackert  och vem bestämmer vad som är värt att veta eller lära sig?? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback