Gör en tråkig dag lite roligare...

Bli en vinnare på kontoret

Gör din dag på kontoret till en tävling. Poäng utdelas på en skala baserad på svårighetsgrad, men du kan belöna dig själv med extrapoäng för kreativt utförande. Så där, kära kollegor, ska vi tävla?

Ett poäng

* Spring ett varv runt kontoret i full fart.
* Stöna ljudligt på toaletten (minst en "icke spelare" måste finnas vid toaletten vid tillfället)
* Ignorera det fem första personerna som säger "God morgon".
* Ring upp någon på kontoret som du inte känner, uppge ditt namn och säg "Jag ringer bara för att meddela att jag är alldeles för upptagen för att kunna prata just nu. Hej då".
* Sätt händerna för ögonen och gramasera när du vill signalera att en konversation är slut.


Två poäng

* När någon ger dig ett papper, kän på det och viska "Mmmmmm, det där känns skönt" med sensuell röst.
* Lämna din gylf öppen i en timme. Om någon påpekar det, svara "Ursäkta, men jag föredrar att ha det sähär".
* Gå sidledes till kopieringsmaskinen.
* När du åker hiss, flämta till dramatiskt varje gång dörrarna öppnas.


Tre poäng

* Säg "jag tycker om din stil" till chefen och "skjut" honom med dubbelpipiga fingrar.
* Babbla osamanhängande till en kolleda och fråga sedan "Fick du med allt det där" Jag vill inte upprepa det.
* Sök digsjälv i interntelefonen (utan att förställa din röst).
* Ställ dig på knä framför vattenmaskinen och drick direkt från munstycket (det måste finnas en icke spelare inom synhåll).


Fyra poäng

* Vid slutet av ett möte, föreslå att det för en gångs skull skulle vara trevligt att avsluta med att sjunga nationalsången. (En extra poäng om du börjar sjunga den själv).

* Gå in på en väldigt upptagen persons kontor och medans han tittar på dig med växande irritation tänd och släck hans lampa 10 gånger.
* Kalla alla du pratar med för "Allan" i en timme.
* Meddela för alla under ett möte att du "verkligen måste gå och göra nummer två".
* Flytta ut dina kontorskamraters stolar till hissen när kamraterna är ute.


Fem poäng

* Under ett möte eller i en trängd situation, slå dig i pannan upprepade gånger samtidigt som du muttrar "Håll tyst, förfan, håll tyst, allihopa!"
* Gå vid lunchtid ner på knä och meddela: "Med Gud som mitt vittne, nu kommer jag aldrig mer att gå hungrig".
* Skriv ner i en manlig kollegas dagbok: "10:00, Se hur jag ser ut i tights".
* Bär ditt tangentbord till en kollega och fråga "Vill du byta?"
* Upprepa följande konversation 10 gånger med samma person: Du: "Hörde du det där?" Kollegen: "Vaddå?" Du: "Glöm det, det är borta nu."
* Kom till jobbet i armékläder och när du blir tillfrågad varför, svara "Jag kan inte prata om det"


Sex poäng

* Låtsas vare en hovmästare, ring en kollega och säg att han/hon vunnit en gratis lunch på en lokal restaurang. Låt honom/henne gå dit.
* Leta reda på dammsugaren och börja dammsuga runt ditt skrivbord.
* Häng en 60 cm lång bit toapapper baktill i dina byxor och agera jätteöverraskad när någon påpekar det för dig.



Ni får själva avgöra om man bara behöver utföra ett eller alla av de olika alternativen i de olika poäng skalorna. Ha så roligt!




*Go natt*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback